RANCANGAN MENGAJAR HARIANJ MINGGU KE 1 ( 4 -6 JANUARI 2012 )
Tarikh | 04.01. 2012 |
Hari | Rabu |
Kelas | 2 masa ( 5K2, 5 K3, 5 S4 ) |
Masa | (8.15- 9.25 ), (9.45- 10. 55 ). ( 11.30- 12. 40 ) |
Tajuk | Karangan Gambaran-Peluang-peluang melanjutkan pelajaran ke IPTA dan IPTS selepas tamat Tingkatan 5. |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Menulis sebuah karangan berpandu yang baik dan menarik. |
Fokus Utama | 4.2 Aras 2 ( ii ) |
Fokus Sampingan | 8.5 Aras 2 ( ii) |
Aktiviti | 1) Mengedar buku kerja-Bacaan akaliah dan guru menerangkan teknik-teknik membuat karangan berpandu. Pembahagian Kumpulan. 2) Guru memberi contoh-contoh yang sesuai.Latihan bertulis oleh pelajar-pelajar. |
Sistem bahasa | Penjodoh bilangan ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Sejarah 2)Nilai-Pandai menghargai 3) KBT-Membanding bezakan. 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 40 % pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIANJ MINGGU KE 1 ( 4 -6 JANUARI 2012 )
Tarikh | 05.01. 2012 |
Hari | Khamis |
Kelas | 2 masa ( 5K2, 5 MPV ) |
Masa | (7.05- 8.15 ), ( 11.30- 12. 40 ) |
Tajuk | Komsas- Pantun Enam Kerat. |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Menulis nota yang lengkap pantun di atas. |
Fokus Utama | 3.2 Aras 2 ( ii ) |
Fokus Sampingan | 6.5 Aras 2 ( ii) |
Aktiviti | 1) Guru menerangkan pantun tersebut rangkap demi rangkap. 2) Guru memberi contoh-contoh yang sesuai.Latihan penulisan pemahaman oleh pelajar-pelajar. |
Sistem bahasa | Peribahasa ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Sejarah 2)Nilai-Amalan bersyukur 3) KBT-Membuat pilihan yang terbaik. 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 30 % pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 1 ( 4 -6 JANUARI 2012 )
Tarikh | 06.01. 2012 |
Hari | Jumaat |
Kelas | 2 masa ( 5K3, 5 S4 ) |
Masa | (8.15-9.25 ), ( 10.40-11.40 ) |
Tajuk | Pengetahuan Tatabahasa-Kata Ganti Nama. |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Membuat 10- 15 ayat yang mudah dan lengkap dengan menggunakan kata Ganti Nama yang sesuai. |
Fokus Utama | 5.2 Aras 2 ( ii ) |
Fokus Sampingan | 7.5 Aras 2 ( ii) |
Aktiviti | 1) Guru memberi contoh-contoh Kata Ganti Nama yang sesuai.2) Guru memberi contoh-contoh yang sesuai.Latihan penulisan pemahaman oleh pelajar-pelajar. |
Sistem bahasa | Ayat Penyata ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Geografi 2)Nilai-Amalan bersyukur 3) KBT-Membuat pilihan yang terbaik. 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 30 % pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 2 ( 09- 13 JANUARI 2012 )
Tarikh | 09.01. 2012 |
Hari | Isnin |
Kelas | 2 masa ( 5MPV, 5 S4, 5 K2 ) |
Masa | ( 7.05 - 8.15 ), (8.15-9.25 ), ( 10.55-12.05 ) |
Tajuk | Komsas- Sajak Dirgahayu Bahasaku |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Memahami rangkap demi rangkap sajak tersebut dan seterusnya dapat membuat latihan berrulis. |
Fokus Utama | 25.2 Aras 2 ( ii ) |
Fokus Sampingan | 9.5 Aras 2 ( ii) |
Aktiviti | 1) Guru menerang sajak tersebut rangkap demi rangkap..2) Guru memberi contoh-contoh yang sesuai.Latihan penulisan pemahaman oleh pelajar-pelajar. |
Sistem bahasa | Kata Bidalan dan Perumpamaan bahasa tersebut. ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Sejarah 2)Nilai-Semangat Nasionalisme. 3) KBT-Pandai membuat penilaian. 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 50% pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 2 ( 09- 13 JANUARI 2012 )
Tarikh | 10 . 01. 2012 |
Hari | Selasa |
Kelas | 2 masa ( 5 K3, 5MPV ) |
Masa | ( 9.45 – 10.55 ), ( 10.55- 12.05 ) |
Tajuk | Karangan Fakta. Semangat Gotong royong |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Menulis sebuah karangan dengan format yang betul, sesuai dan menarik. b) Dapat menyiapkan karangan dalam tempoh masa yang di-tetapkan. |
Fokus Utama | 2.1 Aras 2 ( ii ) |
Fokus Sampingan | 4.5 Aras 2 ( ii) |
Aktiviti | 1) Guru menerangkan teknik-teknik menulis karangan dengan betul. 2) Bersoaljawab denjgan pelajar. 3) Pelajar-pelajar membuat kerja sambil dibimbing oleh guru. |
Sistem bahasa | Peribahasa yang sesuai. ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Sains 2)Nilai- Menjaga Kebersihan. 3) KBT- Membuat Inteprestasi 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 50% pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 2 ( 09- 13 JANUARI 2012 )
Tarikh | 11 . 01. 2012 |
Hari | Rabu |
Kelas | 2 masa ( 5 K2, 5K3, 5S4 ) |
Masa | ( 8.15-9.25 ), ( 9.45- 10.55 ), (11.30-12.40 ) |
Tajuk | Pengetahuan Tatabahasa- Ayat Berpola (FN +FN+ FK ) |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Memahami dan membezakan jenis-jenis pola ayat berkenaan. b) Dapat menyiapkan antara 10- 15 latihan yang diberikan. |
Fokus Utama | 9.1 Aras i ( ii ) |
Fokus Sampingan | 5.5 Aras 3 ( ii) |
Aktiviti | 1) Guru menerangkan jenis-jenis pola ayat tersebut. 2) Bersoaljawab denjgan pelajar. 3) Pelajar-pelajar membuat kerja sambil dibimbing oleh guru. |
Sistem bahasa | Ayat Penyata yang sesuai. ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Geografi 2)Nilai- Pemandangan yang menarik. 3) KBT- Membuat ramalan positif 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 60% pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 2 ( 09- 13 JANUARI 2012 )
Tarikh | 12 . 01. 2012 |
Hari | Khamis |
Kelas | 2 masa ( 5 K2, 5MPV ) |
Masa | ( 7.05-8.15 ), (11.30- 12.40 ) |
Tajuk | Rumusan Karangan- Kepentingan Air dalam kehidupan kita. |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Menulis sebuah rumusan karangan yang mudah dan tepat dalam lingkungan 120 patah perkataan. b) Dapat menyiapkan kerja dalam tempoh masa yang ditetapkan. |
Fokus Utama | 10..1 Aras i ( ii ) |
Fokus Sampingan | 8.5 Aras 3 ( ii) |
Aktiviti | 1) Guru menerangkan teknik-teknik menulis rumusan karangan. 2) Bersoaljawab denjgan pelajar. 3) Pelajar-pelajar membuat rumusan sambil dibimbing oleh guru. |
Sistem bahasa | Peribahasa Melayu yang sesuai. ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Sains 2)Nilai- Pemikiran yang positif. 3) KBT- Dapat membanding-bezakan. 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 60% pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 2 ( 09- 13 JANUARI 2012 )
Tarikh | 13 . 01. 2012 |
Hari | Jumaat |
Kelas | 2 masa ( 5 K3, 5S4 ) |
Masa | ( 8.15- 9.25 ), (10.40- 11.40 ) |
Tajuk | Sambungan sajak Dirgahayu Bahasaku. |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Memahami sajak rangkap demi rangkap. b) Dapat menyiapkan latihan pemahaman dalam tempoh masa yang ditetapkan. |
Fokus Utama | 11.1 Aras i ( ii ) |
Fokus Sampingan | 6.5 Aras 3 ( ii) |
Aktiviti | 1) Penerangan rangkap demi rangkap oleh guru. 2) Bersoaljawab denjgan pelajar. 3) Pelajar-pelajar membuat latihan sambil dibimbing oleh guru. |
Sistem bahasa | Peribahasa Melayu yang sesuai. ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Sejarah 2)Nilai- Cintailah Tanahair Tercinta. 3) KBT- Pandai Menghargai. 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 50% pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 3 ( 16 - 20 JANUARI 2012 )
Tarikh | 16 . 01. 2012 |
Hari | Isnin |
Kelas | 2 masa ( 5 MPV, 5S4, 5K2 )
|
Masa | ( 7.05-8.15 ), ( 8.15 - 9.25 ), ( 10.55- 12.05 ) |
Tajuk | Komsas-Hikayat Langlang Buana. |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Memahami isi kandungan Prosa Tradisional tersebut. b) Dapat menyiapkan latihan pemahaman dalam tempoh masa yang ditetapkan. |
Fokus Utama | 9.2 Aras i ( ii ) |
Fokus Sampingan | 4.5 Aras 3 ( ii) |
Aktiviti | 1) Penerangan secara menyeluruh isi kandungan hikayat tersebut. 2) Bersoaljawab denjgan pelajar. 3) Pelajar-pelajar membuat latihan sambil dibimbing oleh guru. |
Sistem bahasa | Perumpamaan atau bidalan yang sesuai. ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Sejarah 2)Nilai- Mengetahui asal usul kebudayaan kita. 3) KBT- Sikap Berterima Kasih. 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 50% pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 3 ( 16 - 20 JANUARI 2012 )
Tarikh | 17 . 01. 2012 |
Hari | Selasa |
Kelas | 2 masa ( 5 K3, 5 MPV )
|
Masa | ( 9.45-10.55 ), ( 10.55- 12. 05 ) |
Tajuk | Karangan Berpandu- Rajah pokok penjagaan Kesihatan untuk kebaikan diri-sendiri. ( 200-250 patah perkataan ) |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Memahami isi kandungan rajah pokok kesihatan berkenaan ) b) Dapat menyiapkan latihan pemahaman dalam tempoh masa yang ditetapkan. |
Fokus Utama | 5.2 Aras i ( ii ) |
Fokus Sampingan | 8.5 Aras 3 ( ii) |
Aktiviti | 1) Penerangan secara kelas tentang rajah pokok berkenaan. 2) Bersoaljawab dengan pelajar-pelajar. 3) Pelajar-pelajar membuat latihan sambil dibimbing oleh guru. |
Sistem bahasa | Perumpamaan atau bidalan yang sesuai. ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Sains 2)Nilai- Menjaga kesihatan sepanjang masa. 3) KBT- Sikap Berterima Kasih. 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 60% pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 3 ( 16 - 20 JANUARI 2012 )
Tarikh | 18 . 01. 2012 |
Hari | Rabu |
Kelas | 2 masa ( 5 K2, 5K3, 5S4 )
|
Masa | ( 8.15- 9.25 ), ( 9.45- 10.55 ), ( 11.30- 12.40 ) |
Tajuk | Pengetahuan Tatabahasa- Kata Sendi Nama. |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Memahami penggunaan Kata Sendi dalam sesuatu ayat. b) Dapat menyiapkan latihan dalam tempoh masa yang ditetapkan. |
Fokus Utama | 6.2 Aras i ( ii ) |
Fokus Sampingan | 9.5 Aras 3 ( ii) |
Aktiviti | 1) Penerangan secara kelas tentang fungsi Kata Sendi dalam ayat. 2) Bersoaljawab dengan pelajar-pelajar dengan contoh-contoh yang sesuai. 3) Pelajar-pelajar membuat latihan sambil dibimbing oleh guru. |
Sistem bahasa | Perumpamaan atau bidalan yang sesuai. ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Sains 2)Nilai- Menjaga kesihatan tempat tinggal kita. 3) KBT- Sikap Bersyukur. 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 60% pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 3 ( 16 - 20 JANUARI 2012 )
Tarikh | 19 . 01. 2012 |
Hari | Khamis |
Kelas | 2 masa ( 5 K2, 5 MPV )
|
Masa | ( 7.05- 8.15 ), ( 11.30-12.40 ) |
Tajuk | Sambungan -Pengetahuan Tatabahasa- Kata Sendi Nama. |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Memahami penggunaan Kata Sendi dalam sesuatu ayat. b) Dapat menyiapkan latihan dalam tempoh masa yang ditetapkan. |
Fokus Utama | 6.2 Aras i ( ii ) |
Fokus Sampingan | 9.5 Aras 3 ( ii) |
Aktiviti | 1) Penerangan secara kelas tentang fungsi Kata Sendi dalam ayat. 2) Bersoaljawab dengan pelajar-pelajar dengan contoh-contoh yang sesuai. 3) Pelajar-pelajar membuat latihan sambil dibimbing oleh guru. |
Sistem bahasa | Perumpamaan atau bidalan yang sesuai. ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Sains 2)Nilai- Menjaga kesihatan tempat tinggal kita. 3) KBT- Sikap Bersyukur. 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 60% pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 3 ( 16 - 20 JANUARI 2012 )
Tarikh | 20 . 01. 2012 |
Hari | Jumaat. |
Kelas | 2 masa ( 5 K3, 5 S4 )
|
Masa | ( 8.15- 9.25 ), (10.40-11.40 ) |
Tajuk | Sambungan Komsas-Hikayat Langlang Buana |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Memahami isi kandungan prosa Tradisional tersebut. b) Dapat menulis nota dengan lengkap. |
Fokus Utama | 4.2 Aras iii ( ii ) |
Fokus Sampingan | 7.5 Aras 3 ( ii) |
Aktiviti | 1) Penerangan secara kelas isi kandungan cerita tersebut. 2) Bersoaljawab dengan pelajar-pelajar dengan contoh-contoh yang sesuai. 3) Pelajar-pelajar membuat latihan sambil dibimbing oleh guru. |
Sistem bahasa | Penjodoh bilangan. ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Sejarah 2)Nilai- Belajar Berdikari. 3) KBT- Belajar cara belajar. 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 40% pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 4 (23 -27 JANUARI 2012
TARIKH/HARI | CATATAN |
23.01. 2012/ISNIN | CUTI TAHUN BARU CINA |
24.01.2012/SELASA | CUTI TAHUN BARU CINA |
25.01.2012/RABU | CUTI PERISTIWA |
26.01. 2012/KHAMIS | CUTI BERGANTI |
27.01.2012/JUMAAT | CUTI BERGANTI |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 5 ( 30 JAN- 3 FEB 2012 )
Tarikh | 30 . 01. 2012 |
Hari | Isnin |
Kelas | 2 masa ( 5 MPV, 5S4, 5K2 )
|
Masa | ( 7.05- 8.15 ), ( 8.15 – 9.25 ), (10.55- 12.05 ) |
Tajuk | Komsas-Cerpen Pahlawan Buntung. |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Memahami isi kandungan cerpen tersebut dengan lebih jelas. b) Dapat menulis nota dengan lengkap. |
Fokus Utama | 3.2 Aras iii ( ii ) |
Fokus Sampingan | 8.5 Aras 3 ( ii) |
Aktiviti | 1) Penerangan secara kelas isi kandungan cerpen tersebut. 2) Bersoaljawab dengan pelajar-pelajar dengan contoh-contoh yang sesuai. 3) Pelajar-pelajar membuat latihan sambil dibimbing oleh guru. |
Sistem bahasa | Ayat Penyata dan ayat tanya. ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Sejarah 2)Nilai- Semangat Patriotik. 3) KBT- Belajar cara belajar. 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 45% pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 5 ( 30 JAN- 3 FEB 2012 )
Tarikh | 31 . 01. 2012 |
Hari | Selasa |
Kelas | 2 masa ( 5 K3, 5MPV )
|
Masa | ( 9.45- 10.55 ), ( 10.55- 12.05 ) |
Tajuk | Sambungan Komsas-Cerpen Pahlawan Buntung. |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Memahami isi kandungan cerpen tersebut dengan lebih jelas. b) Dapat menulis nota dengan lengkap. c) Dapat menyiapkan 5 latihan pemahaman tersebut. |
Fokus Utama | 3.6 Aras iii ( ii ) |
Fokus Sampingan | 4.5 Aras 3 ( ii) |
Aktiviti | 1) Penerangan secara kelas isi kandungan cerpen tersebut. 2) Bersoaljawab dengan pelajar-pelajar dengan contoh-contoh yang sesuai. 3) Pelajar-pelajar membuat latihan sambil dibimbing oleh guru. |
Sistem bahasa | Ayat Penyata dan ayat tanya. ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Sejarah 2)Nilai- Bersemangat Waja. 3) KBT- Pandai menghargai 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 65 % pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 5 ( 30 JAN- 3 FEB 2012 )
Tarikh | 01.02. 2012 |
Hari | Rabu |
Kelas | 2 masa ( 5 K2, 5K3, 5 S4 )
|
Masa | ( 8.15- 9.25 ), ( 9.45 – 10.55 ), ( 11.30 - 12.40 ) |
Tajuk | Karangan Gambaran- Faedah-faedah Belajar Secara Berkumpulan. |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Menulis karangan berpandu dengan teknik yang betul dan tepat. b) Dapat menyiapkan latihan tersebut.
|
Fokus Utama | 4.6 Aras iii ( ii ) |
Fokus Sampingan | 7.5 Aras 3 ( ii) |
Aktiviti | 1) Penerangan secara kelas teknik menulis karangan. 2) Bersoaljawab dengan pelajar-pelajar dengan contoh-contoh yang sesuai. 3) Pelajar-pelajar membuat latihan sambil dibimbing oleh guru. |
Sistem bahasa | Ayat Penyata dan Imbuhan Ter. ( 2-4 contoh yang sesuai ) |
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Sejarah 2)Nilai- Bersatu hati 3) KBT- Semangat bekerjasama. 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 65 % pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap. |
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 5 ( 30 JAN- 3 FEB 2012 )
Tarikh | 02.02. 2012 |
Hari | Khamis |
Kelas | 2 masa ( 5 K2, 5 MPV )
|
Masa | ( 7.05- 8.15 ), ( 11.30- 12.40 ) |
Tajuk | Pengetahuan Tatabahasa- Kata Sendi Nama. |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Memahami penggunaan Kata Sendi Nama pada ayat. b) Dapat menyiapkan latihan tersebut.
|
Fokus Utama | 5.6 Aras iii ( ii )
|
Fokus Sampingan | 9.5 Aras 3 ( ii) |
Aktiviti | 1) Penerangan secara kelas beberapa contoh Kata Sendi Nama. 2) Bersoaljawab dengan pelajar-pelajar dengan memberi contoh yang sesuai. 3) Pelajar-pelajar membuat latihan sambil dibimbing oleh guru. |
Sistem bahasa | Peribahasa Melayu ( 2-4 contoh yang sesuai )
|
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Geografi 2)Nilai- Berfikiran positif. 3) KBT- Membanding bezakan 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 60 % pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap.
|
RANCANGAN MENGAJAR HARIAN MINGGU KE 5 ( 30 JAN- 3 FEB 2012 )
Tarikh | 03.02. 2012 |
Hari | Jumaat |
Kelas | 2 masa ( 5 K3, 5 S4 )
|
Masa | ( 8.15- 9.25 ), ( 10.40- 11.40 ) |
Tajuk | Pengetahuan Tatabahasa- Kesalahan Ejaan dan Imbuhan. |
O)bjektif | Pada akhir pelajaran , murid-murid dapat a) Mengenalpasti kesalahan Imbuhan dan Ejaan. b) Dapat menyiapkan latihan tersebut.
|
Fokus Utama | 6.6 Aras iii ( ii )
|
Fokus Sampingan | 10.5 Aras 3 ( ii) |
Aktiviti | 1) Penerangan secara cara-cara mengesan kesalahan ejaan dan imbuhan. 2) Bersoaljawab dengan pelajar-pelajar dengan memberi contoh yang sesuai. 3) Pelajar-pelajar membuat latihan sambil dibimbing oleh guru. |
Sistem bahasa | Peribahasa Melayu ( 2-4 contoh yang sesuai )
|
Pengisian Kurikulum | 1) Ilmu-Unsur Moral 2)Nilai- Menghormati Ibu Bapa. 3) KBT- Membuat pilihan terbaik. 4)BBM-Buku rujukan, papan tulis, pembaris. |
Refleksi | 60 % pelajar boleh siap. Latihan Kerja rumah bagi yang belum siap.
|
Cikgu Mali,
ReplyDeleteSaya semak minggu 7 dan lapan
tapi belum kelihatan
atau saya salah pandangan
atau memang diinvisiblekan